Home » » BIJAK JAWI

BIJAK JAWI

Posted by CB Blogger




Deskripsi Produk:

Modul Bijak jawi berserta perisian ini merupakan satu kaedah baharu yang dibangunkan khas untuk membantu mereka (golongan yang bermasalah untuk menguasai Jawi) supaya lebih mudah untuk membaca dan sekali gus memahaminya. Modul ini juga turut diperkenalkan di institut pendidikan tinggi dan juga kepada bukan Islam yang mempunyai minat untuk mempelajari dan membaca tulisan Jawi tanpa perlu mengikuti pembelajaran secara formal. Berdasarkan daripada testimonial pelajar dan orang awam yang telah mempraktikkan kaedah ini, didapati mereka mampu membaca tulisan Jawi dengan lancar dalam tempoh lima hingga sepuluh jam sahaja selepas diberikan pendedahan dan pendekatan pembelajaran menggunakan Kaedah Konsonan Jawi. Keberkesanan Kaedah Jawi BDN terbukti mampu membantu mereka yang lemah dan buta Jawi. Modul Bijak Jawi  ini turut dilengkapi dengan Perisian Bijak Jawi  yang bersifat mesra pengguna. Sebanyak lebih 450 patah perkataan telah diprogramkan dalam perisian ini bagi memudahkan carian perkataan dan apa yang lebih menarik, pengguna masih boleh menambah perkataan atau ayat-ayat sendiri mengikut kesesuaian tajuk serta keperluan pelajaran.

#   Kelebihan Buku Bijak Jawi 


Kelebihan Buku Bijak Jawi bersifat mesra pengguna ianya menggunakan contoh dan ayat yang mudah difahami pembaca khususnya kepada golongan sasar. Buku Bijak Jawi dihasilkan daripada Bengkel Pemantapan Jawi, menerusi bengkel ini analisis khas ke atas punca kelemahan murid dalam menguasai pelajaran ini. Sistem dan kaedah yang digunakan seiring dengan keperluasan semasa yang punca anak murid sukar untuk menguasai pelajaran jawi 

#  Sasaran Pembaca Buku Bijak Jawi 

Buku Bijak Jawi mensasarkan pembaca yang lemah dalam pelajaran jawi bermula peringkat mengenal jawi pada tahap umur 5 tahun sehingga pelajar berumur 12 tahun.

#   Kandungan Modul

Modul bijak jawi terbahagi kepada tujuh bahagian dan dicetak dalam tiga Siri,

Bahagian Pertama atau siri 1 Bijak Jawi mencakupi 3 bahagian yang mana pelajar akan didedahkan dengan asas jawi yang bermula dengan  mengenal huruf seperti alif, ba dan ta serte seterusnya ( Lihat Sample Siri 1).

Bahagian Kedua atau Siri 2 Bijak Jawi mengandungi 2 bahagian, dalam siri ini pelajar akan didedahkan dengan lebih terperinci tentang gabungan tulisan jawi, siri ini sesuai kepada pelajar berusia 9 tahun yang mana daya fikir pelajar pada tahap ini lebih matang dan mudah mengingati sesuatu perkara. I ( Lihat Sample Siri 2).

Bahagian Ke tiga atau Siri 3 Bijak Jawi juga mengandungi 2 bahagian, Siri ini lebih mendalam lagi tentang gabungan jawi, ianya disasarkan kepada murid tahun dan tahun 6, kandungan siri ini terdiri daripada gabungan huruf jawi yang lebih panjang dan disertakan dengan ayat-ayat jawi yang pendek.(sample Jawi 3)

Namun kesemua siri jawi tidak lari daripada teknik konsonan atau sukukata yang memudahkan murid menerima dengan mudah pelajaran jawi, maka sebab itulah ia juga dikenali sebagai mesra pengguna.

#   Cara Jualan Buku Bijak Jawi 

Buku Bijak Jawi dijual dalam bentuk set iaitu 1 set dengan mengandungi 3 siri, setiap pembelian buku bijak jawi akan diberikan harga yang menarik dengan mendapatkan KUPON DISKAUN bijak jawi dengan menghantar mesej dengan tajuk email KUPON DISKAUN bijak jawi. Harga istimewa akan diberikan kepada pemilik kupon sempena cetakan pertama Buku Bijak Jawi

HANTARKAN KE EMAIL : no1msia@gmail.com


#  Harga Buku Bijak Jawi

Harga yang tertera pada buku bijak jawi adalah RM 29.90 untuk  SATU SET ( 3 SIRI ), namun dengan pembelian diskaun kupon harga ISTIMEWA akan diberikan. cepat dapatkan kupon diskaun untuk menikmati harga istimewa.

Pembelian melebihi 1 set juga akan diberikan diskaun yang luar biasa

NO ISBN  : 978-967-3519-0-1

KOS POS
Untuk 1 SET Kos Pos RM 6.00
ATAU
3 SET  bijak jawi RM 7.00 ( dan potongan harga )

Hubungi sekiranya untuk tujuan tempahan atau belian 012 -3513407


Looped Slider

JOM BAIKI BAHASA INGGERIS


Gagdet

Video Of Day

300 x 250